Între 28 și 30 octombrie 2024, Facultatea de Psihologie și Științele Educației (coordonator WP2)  Universitatea din București a organizat întâlnirea tuturor partenerilor din proiectul Erasmus + BUTTERFLY Erasmus+ The Butterfly Project Inclusion, participation and well-being of children in ECEC institutions: KA220-SCH-2023-008.

Proiectul dezvoltă o abordare holistică, incluzivă, a tranziției de la familie la instituțiile de educație timpurie (https://butterfly-ecec.eu/). Modelul Butterfly propune înțelegerea tranziției copiilor ținând cont de perspectiva copilului și a grupului, perspectiva familiilor aflate în situații dificile, precum și perspectiva profesioniștilor în relație cu aceștia, valorificând resursele din comunitate.

La discuții au participat reprezentanții din cele 8 instituții de educație timpurie din Danemarca, Spania și România, 3 universități, DGASPC sector 3 și instituția parteneră Centrul Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională, care a prezentat experiențe din rețeaua națională Step by Step. Grupul a vizitat și a avut discuții de lucru în Centrul de zi Lizuca (DGASPC sector 3) și Centrul Wonder – Asociația Protagoniști în Educație (instituții implicate în proiect), precum și în grădinița Ana Lugojana, pentru a avea o înțelegere a diversității serviciilor și activităților din domeniul educției timpurii din România. Universitatea Pablo De Olavide din Sevilla, Spania a preluat ștafeta pentru următoarea etapă, în care vor fi pilotate în cele 8 instituții de educație timpurie instrumente adaptate cultural de facilitare a tranziției copiilor în creșe și grădinițe. După perioada de testare, modelul și instrumentele vor valorificate în cadrul unui curs de formare cu micro-credite, oferit gratuit profesioniștilor din educație timpurie la nivel european. Cursul va fi acreditat de VIA University college din Danemarca.