

Facultatea de Psihologie și Științele Educației, a Universității din București este partener în cadrul proiectul European EARLY-ASD – Digital Social Stories for Children with Autism Spectrum Disorder, finanțat prin programul Erasmus+ KA220-HED.
Proiectul EARLY-ASD urmărește dezvoltarea de metode educaționale inovatoare pentru sprijinirea copiilor mici diagnosticați cu tulburări din spectrul autist (ASD). În centrul proiectului se află conceptul de digital social stories – povești sociale digitale menite să explice situații din viața de zi cu zi, contribuind astfel la dezvoltarea competențelor sociale și emoționale ale copiilor.
Prin activitățile sale, EARLY-ASD își propune:
- elaborarea unui curriculum universitar dedicat intervențiilor timpurii în sprijinul copiilor cu ASD;
- crearea unui ghid practic pentru profesori și viitori educatori;
- dezvoltarea și testarea unor povești sociale digitale care să fie integrate în activitatea educațională;
- implementarea de intervenții pilot în grădinițe și medii preșcolare.
Participarea Facultății Psihologie și Științele Educației la acest proiect reprezintă o oportunitate de a consolida formarea profesională a studenților și cadrelor didactice, de a integra metode moderne și digitale în procesul educațional și de a contribui la promovarea incluziunii și sprijinului pentru copiii cu cerințe educaționale speciale.
Proiectul reunește șapte instituții academice și organizații de prestigiu din mai multe țări (Universitatea din Varșovia, Universitatea Çanakkale Onsekiz Mart, Universitatea Maria Grzegorzewska, Universitatea Complutense din Madrid, Universitatea din București, Mellis Educational Technologies), creând astfel o rețea internațională de colaborare și schimb de bune practici.
Mai multe informații despre proiect pot fi consultate pe site-ul oficial: https://earlyasd.eu/web/.

