Facultatea de Psihologie și Științele Educației, a Universității din București este partener în cadrul proiectul European EARLY-ASD – Digital Social Stories for Children with Autism Spectrum Disorder, finanțat prin programul Erasmus+ KA220-HED.

Proiectul EARLY-ASD urmărește dezvoltarea de metode educaționale inovatoare pentru sprijinirea copiilor mici diagnosticați cu tulburări din spectrul autist (ASD). În centrul proiectului se află conceptul de digital social stories – povești sociale digitale menite să explice situații din viața de zi cu zi, contribuind astfel la dezvoltarea competențelor sociale și emoționale ale copiilor.

Prin activitățile sale, EARLY-ASD își propune:

  • elaborarea unui curriculum universitar dedicat intervențiilor timpurii în sprijinul copiilor cu ASD;
  • crearea unui ghid practic pentru profesori și viitori educatori;
  • dezvoltarea și testarea unor povești sociale digitale care să fie integrate în activitatea educațională;
  • implementarea de intervenții pilot în grădinițe și medii preșcolare.

Participarea Facultății Psihologie și Științele Educației la acest proiect reprezintă o oportunitate de a consolida formarea profesională a studenților și cadrelor didactice, de a integra metode moderne și digitale în procesul educațional și de a contribui la promovarea incluziunii și sprijinului pentru copiii cu cerințe educaționale speciale.

Proiectul reunește șapte instituții academice și organizații de prestigiu din mai multe țări (Universitatea din Varșovia, Universitatea Çanakkale Onsekiz Mart, Universitatea Maria Grzegorzewska, Universitatea Complutense din Madrid, Universitatea din București, Mellis Educational Technologies), creând astfel o rețea internațională de colaborare și schimb de bune practici.

Mai multe informații despre proiect pot fi consultate pe site-ul oficial: https://earlyasd.eu/web/.

Review of Psychopedagogy publică cercetări originale, studii de caz, analize în domeniul educației speciale, recenzii științifice despre îmbunătățirea educației și serviciilor pentru persoanele cu dizabilități. Revista noastră are două obiective principale: abordarea teoretică a ideilor moderne din psihopedagogie, psihologie și pedagogie, furnizarea de informații despre experiențele metodologice în educația și recuperarea copiilor cu dificultăți de dezvoltare, dar și relevarea experiențelor și aspectelor originale din practici școlare și investigații realizate de autorii articolelor.

Revista de Psihopedagogie (2004) a fost lansată inițial cu patru numere pe an, apoi cu două numere anual, dar cu o creștere a numărului de pagini (în medie 250 per număr). Revista s-a bucurat de un succes remarcabil, abordând în principal trei domenii de mare interes: psihologie, psihopedagogie, pedagogie, fără a neglija științele sociologiei, asistenței sociale și medicinei. În paginile revistei au semnat nume foarte prestigioase atât din țară, cât și din străinătate.

Domeniile vizate de Review of Psychopedagogy sunt, prin excelență, experimentale și practico-aplicative, cu scopul de a implementa idei și practici care să contribuie la dezvoltarea funcțiilor și proceselor mentale, adaptarea activităților educaționale de recuperare, îmbunătățirea procesului instructiv și a adaptării sociale și profesionale. Prin urmare, articolele și studiile trebuie să reflecte astfel de situații.

Review of Psychopedagogy este indexată în următoarele baze de date internaționale: EBSCO, Crossref, CEEOL, Google Scholar, Index Copernicus, Semantic Scholar, WorldCat, DRJI, Elektronische Zeitschriftenbibliothek (EZB), Scilit, CiteFactor, ReasearchBib, Advanced Science Index, OAJI.

Director fondator: Emil Verza.