Marți, 10 septembrie, a avut loc atelierul național din cadrul proiectului Butterfly. Cei 36 de participanți au reprezentat părinți, practicieni și experți din domeniul educației timpurii, autoritățile locale (DGASPC sector 3 și sector 6) și Ministerul Educației, ONG-uri, specialiști în terapii pentru copii cu CES și alții.
Analiza politicilor și practicilor a evidențiat faptul că tranziția de la familie la instituțiile de educație timpurie nu este reprezentată suficient, iar serviciile și resursele nu sunt integrate. A fost analizat modelul Butterfly, pe baza căruia participanții au propus idei de sprijinire a tranziției copiilor aflați în situații vulnerabile în instituțiile de educație timpurie. Folosind componente și valorile promovate prin modelul Butterfly, participanții au lansat soluții pentru familie, pregătirea personalului, tranziția din perspectiva copiilor și resursele din comunitate. Echipele celor trei instituții participante în proiect -Centrul de zi Lizuca, Protagoniști în educație și Universitatea din București, Facultatea de Pshihologie și Științele Educației – sunt entuziasmate de noile idei și sunt pregătite să le testeze.
La finalul lunii octombrie 2024, Universitatea din București (coordonator WP2) organizează întâlnirea tuturor partenerilor din proiect. Instrumentele selectate la nivelul fiecărei țări vor fi testate și adaptate pentru contextele din România, Danemarca și Spania, în cadrul cursului de formare dezvoltat de VIA University college.