Conferința Națională „Practici școlare transformatoare: între echitate, calitate, incluziune și eficiență”

✅1 iunie 2024

📚 În data de 1 iunie 2024, la Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Universitatea București, am avut plăcerea să găzduim conferința națională organizată de Centrul de Cercetare pentru Promovarea Echității în Educație (CCPEE). A fost o zi plină de inspirație, discuții profunde și schimburi de idei valoroase.

🕊 Deschiderea Conferinței a fost marcată de cuvintele pline de speranță și angajament ale reprezentanților Ministerului Educației, UNICEF România și ale liderilor noștri din cadrul CCPEE & RENINCO. Energia pozitivă și dorința de a transforma sistemul educațional au fost resimțite de toți participanții. Prezentările (vezi Agenda) au adus în prim-plan teme esențiale, echitatea și incluziunea în educație. Prof. univ. dr. emerit Emil Păun a subliniat importanța integrării echității în toate aspectele educației, iar prezentările colegilor noștri au evidențiat practici inovatoare.

Sesiunile de Ateliere au fost momente de aprofundare a subiectelor:

• Echitate și eficiență didactică

• Incluziune și eficiență în predare-învățare-evaluare

• Lucrul în echipă și provocările instituționale

• Tehnologiile noi în educație

 Idei-cheie și emoții transmise:

• Importanța adoptării unui curriculum diferențiat pentru elevii supradotați

• Crearea de oportunități de învățare fără frontiere, exemplificată prin școlile din spitale

• Dezvoltarea unor strategii alternative de intervenție pentru copiii cu CES

• Utilizarea tehnologiilor noi pentru a sprijini echitatea în procesul educațional.

 Conferința a fost un prilej de a ne reaminti că, prin eforturi comune, putem crea un sistem educațional echitabil și incluziv pentru toți copiii. Discuțiile au reflectat angajamentul nostru față de promovarea echității în educație și s-au materializat prin Rezoluția Conferinței Naționale „Practici școlare transformatoare: între echitate, calitate, incluziune și eficiență”.