Conferința Națională „Practici școlare transformatoare: între echitate, calitate, incluziune și eficiență”
✅1 iunie 2024
📚 În data de 1 iunie 2024, la Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Universitatea București, am avut plăcerea să găzduim conferința națională organizată de Centrul de Cercetare pentru Promovarea Echității în Educație (CCPEE). A fost o zi plină de inspirație, discuții profunde și schimburi de idei valoroase.
🕊 Deschiderea Conferinței a fost marcată de cuvintele pline de speranță și angajament ale reprezentanților Ministerului Educației, UNICEF România și ale liderilor noștri din cadrul CCPEE & RENINCO. Energia pozitivă și dorința de a transforma sistemul educațional au fost resimțite de toți participanții. Prezentările (vezi Agenda) au adus în prim-plan teme esențiale, echitatea și incluziunea în educație. Prof. univ. dr. emerit Emil Păun a subliniat importanța integrării echității în toate aspectele educației, iar prezentările colegilor noștri au evidențiat practici inovatoare.
Sesiunile de Ateliere au fost momente de aprofundare a subiectelor:
• Echitate și eficiență didactică
• Incluziune și eficiență în predare-învățare-evaluare
• Lucrul în echipă și provocările instituționale
• Tehnologiile noi în educație
Idei-cheie și emoții transmise:
• Importanța adoptării unui curriculum diferențiat pentru elevii supradotați
• Crearea de oportunități de învățare fără frontiere, exemplificată prin școlile din spitale
• Dezvoltarea unor strategii alternative de intervenție pentru copiii cu CES
• Utilizarea tehnologiilor noi pentru a sprijini echitatea în procesul educațional.
Conferința a fost un prilej de a ne reaminti că, prin eforturi comune, putem crea un sistem educațional echitabil și incluziv pentru toți copiii. Discuțiile au reflectat angajamentul nostru față de promovarea echității în educație și s-au materializat prin Rezoluția Conferinței Naționale „Practici școlare transformatoare: între echitate, calitate, incluziune și eficiență”.