Ion Negreț

Ion Negreț

3387
Ion Negreț
Prof. univ. dr.
Formare a profesorilor
-

A absolvit Facultatea de Filosofie – secția Pedagogie a Universității din București( 1975). Doctor în Pedagogie cu teza Posibilitatea acccelerării instruirii , realizată sub coordonarea prof. Univ. Dr.Stanciu Stoian, membru corespondent al Academiei Române( 1981). A fost redactor la Revista de pedagogie ( 1879-1980), cercetător la Institutul de Cercetări Pedagogice și Psihologice ( 1881-1982 ), profesor și director la Liceul Pedagogic din București ( 1982-1986), inspector școlar la Inspectoratul școlar al Capitalei ( 1986 -1990 ), consilier și șef de sector în Guvernul României ( 1990-19930, conf. Univ. Dr. și cercetător la Academia de Inalte Militare ( 1993-1997), conferențiar și profesor (din  2000 ), secretar științific ( 2008-2012) și prodecan ( din 2012) la Facultatea de Psihologie și Științele Educației a UB. Din 2012 este coordonator de doctorat în științele educației.De-a lungul carierei a îndeplinit numeroase funcții și sarcini manageriale în cadrul instituțiilor pe care le-a slujit.A publicat peste 100 de articole și studii. A coordonat  și/sau a  luat parte la mai multe proiecte și programe de cercetare-dezvoltare. Cărți mai importante: Psihologie genetică și educație ( 1980); Formarea personalității umane ( în colab. 1981); Învățarea eficientă ( în colab. 1999 ); Prelegeri pedagogice ( 2001, în colab. ); Inspecția școlară și designul instructional ( în colab, 2004 ); Catastrofa pedagogică (1995); Accelerarea psihogenezei. Cercetări experimentale și hermeneutice privind puterea educației asupra naturii umane (2001 );  Mitul lui Chiron. Explorări hermeneutice asupra destinului paideutic   al omenirii ( 2001 ); Didactica Nova sau Arta de a-i învăța pe toți ( aproape ) totul ( 2005 ); Știința învățării. De la teorie la practică ( 2005, în colab.); Teoria generală a curriculumului educațional. O abordare diacronică și hermeneutică a întemeierii ca știință teleologică ( 2008 ).

...

Autentificare

Autentificare pentru membrii comunității academice.