Cercetare și publicații

Proiect: Early Change: Promoting the Professional Development of Early Childhood Educators ‘Early-C’

Obiective

Obiectivele fundamentale ale proiectului multilateral Comenius 517999-LLP-2011-GR-COMENIUS-CMP vizeaza implementarea scalei revizuite de evaluare a mediului preşcolar (Early Childhood Environments Rating Scale Revised – ECERS-R; Harms et al., 1998), conceputa pentru evaluarea calitatii programelor de educaţie şi ingrijire timpurie de care beneficiaza copiii cu varste intre 2 şi 5 ani, precum şi ameliorarea formarii profesionale a cadrelor didactice din învăţământul prescolar. De-a lungul timpului, ECERS a fost utilizată în diferite contexte ca instrument de ameliorare a acestor programe, dovedindu-şi de fiecare dată validitatea şi utilitatea.

Descriere

Cei 43 de itemi ai ECERS-R, organizati în 7 subscale, descriu şi exemplifică o serie de indicatori de calitate, consideraţi a fi relevanţi pentru educaţia prescolară şi pentru definirea mediului specific; astfel, sunt inventariate aici dimensiunile spatiale, programatice şi comportamentele interpersonale care afectează direct copiii şi adulţii în contextul copilăriei timpurii.

Participanti

În proiect sunt implicaţi reprezentanţi din 6 ţări europene: Grecia, Portugalia, Finlanda, Cipru, Romania şi Danemarca. Echipa Universităţii din Bucureşti este formată din lect.dr. Laura Ciolan (director de proiect), prof.univ.dr. Romita Iucu, asist.dr. Anca Petrescu şi dr. Camelia Rădulescu.

Mai multe informaţii despre proiect pot fi găsite la http://earlychange.teithe.gr/

înapoi la partea de sus

Autentificare

Autentificare pentru membrii comunității academice.