Cristian Buică-Belciu

Prezentare

Cristian Buică-Belciu
Lector univ. dr.
Psihopedagogie specială
-

Lect. univ. dr Cristian Buică-Belciu este membru titular al Departamentului de Psihopedagogie Specială din anul 1998. Licenţiat al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, specializarea Psihopedagogie Specială, din cadrul Universităţii din Bucureşti (promoţia 1995), a obţinut, în 1996, titlul de master în profilul sociopsihopedagogie, specializarea psihopedagogie specială, în anul 2013 dobândind şi titlul de doctor în psihologie. A lucrat ca asistent de cercetare, apoi ca logoped şcolar (în perioada 1996-1998), pentru ca între anii 2005-2007 să activeze ca profesor de educaţie specială pentru elevii cu tulburări de învăţare la Schofield Middle School, Consolidated Aiken School District, în Aiken, South Carolina, S.U.A.

Deţine definitivatul în învăţământ (specialitatea logopedie) din 1998; în 2006, a fost desemnat „highly qualified Sp. Ed. – LD & 20012 Elementary Ed. Content Area” (înalt calificat în educaţia specială a elevilor cu tulburări de învăţare şi în educaţia generală în cele patru arii curriculare – citire, matematică, ştiinţe şi studii sociale – la toate nivelurile de învăţământ preuniversitar) de către Aiken County Public Schools, Division for Instructional Services. În anul 2012 a absolvit cursul postuniversitar „Învăţământul centrat pe student – strategii de proiectare, implementare şi evaluare instituţională, modulul M2.2. Strategii centrate pe student”, iar în perioada 2011-2013 a participat la cursurile de formare organizate în cadrul POSDRU/ 86/1.2/S/60281, cu titlul „Întărirea învăţământului superior orientat spre competenţe”.

Este titularul disciplinelor Psihopedagogia supradotaţilor, Psihologia educaţiei, Diagnoză şi intervenţie în tulburările de învăţare, Perspective în recuperarea psihopedagogică. A susţinut, de asemenea, cursuri de Defectologie şi logopedie, Psihopedagogia copiilor cu deficienţe de auz, Psihopedagogia integrării elevilor cu tulburări de comportament, Psihologie politică.

Activitatea sa profesională include participarea la cercetări de teren (e.g., „Sprijinirea integrării şcolare a copiilor cu deficienţe”, acţiune organizată de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, Reprezentanţa UNICEF în România, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Copilului şi Adopţii, Asociaţia RENINCO România, 2001-2002), proiecte de cercetare exploratorie (e.g., „Sistem inteligent pentru evaluarea şi corectarea defectelor de vorbire utilizat în terapia recuperatorie”, ID_1683, contract CNCSIS nr. 846/2008, derulat în perioada 2008-2011 în parteneriat de Universitatea Politehnică din Bucureşti, Facultatea de Electronică, Telecomunicaţii şi Tehnologia Informaţiei şi Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, director de program prof. dr. Gavat Inge), programe internaţionale (e.g., în perioada 2011-2013, în cadrul echipei Departamentului de psihopedagogie specială coparteneră în Lifelong Learning Programme/Leonardo da Vinci nr. 2011-TR1-LE004-24209, „Comparing the techniques used in special needs vocational education and supporting their social and vocational integration”), cursuri de specializare, ca formator (e.g., în cadrul cursului de pregătire complementară a directorilor de şcoală pentru integrarea copiilor în dificultate şi/sau cu cerinţe speciale, Bucureşti, 2002; în psihopedagogia supradotaţilor, Braşov, 2008; în domeniul surdocecităţii şi al deficienţelor senzoriale multiple, Bucureşti, 2012, Timişoara, 2014, Focşani, 2015), simpozioane, conferinţe şi workshopuri cu participare naţională şi internaţională (e.g., „Creativitate şi drepturile omului în terapie, educaţie şi joc”, Bacău, 27-28/03/2003; „Sănătatea mintală – de la dezinstituţionalizare la incluziune socială”, ID 63660, Bucureşti, 10/06/2013; „Psychology and the realities of the contemporary world”, ed. a patra, Bucureşti, 18-20/10/2013; „Classical paradigms and contemporary trends in special education”, Bucureşti, 4-6/04/2014; „Common issues and workable solutions", ed. a şaisprezecea, Bucureşti, 25-30/05/2015), activităţi de consultanţă (e.g., în cadrul proiectului „Standarde de calitate aplicabile în centrul de plasament pentru copilul cu handicap sever”, Centrul de Resurse şi Informare pentru Profesiuni Sociale, în perioada 02-03/2001). Din 2015 este reviewer al revistei de specialitate Communication Disorders Quarterly (factor de impact 0.549).

A publicat Bazele defectologiei (Bucureşti, Ed. Aramis, 2004) şi Adolescentul politic (Bucureşti, Ed. Universităţii din Bucureşti, 2015), fiind autor şi coautor al unor studii introductive, capitole în volume colective, articole în reviste româneşti şi străine, comunicări la simpozioane şi conferinţe (v. tab Resurse pentru lista de lucrări).

În anul 2011 a fost distins cu premiul „Henry Stahl” pe 2011 pentru ştiinţe economice, juridice, sociologice, conferit de Academia Oamenilor de Ştiinţă din România pentru co-autorat la volumul „Tratat de psihopedagogie specială”.

Resurse

Articole în reviste de specialitate:

  • Buică, C. B., Popovici, D. V. (2014). Being twice exceptional: Gifted students with learning disabilities. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 127, 519-523. doi: 10.1016/j.sbspro.2014.03.302
  • Popovici, D. V., Buică, C. B. (2013). Self-concept pattern in adolescent students with intellectual disability. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 78, 516-520. doi: 10.1016/j.sbspro.2013.04.342
  • Buică, C. B. (2013). Telepractica logopedică: actualităţi şi perspective. Protecţia socială a copilului, 49-50(1-2), 115-123.
  • Popovici, D. V., Buică, C. B. (2012). Professional challenges in computer-assisted speech therapy. Procedia – Social and Behavioral Sciences,33, 518-522. doi:10.1016/j.sbspro.2012.01.175
  • Popovici, D. V., Buică, C. B., Velican, V. (2011). Relevanţa factorului tehnologic în terapia tulburărilor de limbaj. Revista de psihopedagogie, 1, 49-56.
  • Buică, C. B. (2011). Socializarea politică a adolescenţilor cu handicap: caracteristici, limitări, intervenţie psihopedagogică. Revista de psihopedagogie, 1, 80-92.
  • Popovici, D. V., Buică, C. B., Velican, V., Căruţaşu, I. (2010). De la ASR la CAST: sisteme inteligente de diagnoză şi terapie a tulburărilor de limbaj. Revista de psihopedagogie, 2, 25-37.
  • Buică, C. B. (2004). An outline of the Romanian special education approach. New attitudes for a new perspective. Early Child Development and Care, 174(2), 169-176.  doi: 10.1080/0300443032000103142
  • Buică, C. B. (2004). Specificul diagnozei psihice în stările de handicap. Revista de psihopedagogie, 1, 171-184.
  • Apostol, A., Buică, C. B. (2002). Aspecte controversate în autismul infantil. Societate şi handicap, 1, 9-17.
  • Buică, C. B. (2001). Organizarea sistemului de învăţământ pentru persoanele cu handicap în Suedia. Societate şi Handicap, 1-2, 108-113.
  • Buică, C. B. (2000). Caracteristici definitorii ale cercetării suedeze în domeniul educaţiei speciale. Societate şi handicap, 2, 101-107.
  • Buică, C. B. (1997). Aspecte particulare ale aplicării testului M.P.C. Raven la preşcolarii deficienţi de auz. Recuperarea şi integrarea persoanelor cu handicap, 2, 15-17.

Conferinţe:

  • Buică, C. B., Popovici, D. V. (2013). Being twice exceptional: Gifted students with learning disabilities. Romanian Journal of Experimental Applied Psychology, 4(special issue), 129.
  • Buică, C. B., Popovici, D. V. (2013). Supradotare şi tulburări de învăţare: exigenţe conceptuale şi diagnostice. Kreatikon. Creativitate – Formare – Performanţă (pp. 551-558). Iaşi: Ed. PIM.
  • Popovici, D. V., Buică, C. B. (2012). Self-concept pattern in adolescent students with mental retardation. Romanian Journal of Experimental Applied Psychology, 3(special issue), 135.
  • Popovici, D. V., Buică, C. B. (2012). Terapia logopedică: actualitate şi perspective. Kreatikon. Creativitate – Formare – Performanţă (pp. 492-496). Iaşi: Ed. PIM.
  • Popovici, D. V., Buică, C. B. (2011). Inovaţie şi performanţă în terapia logopedică asistată de calculator. Kreatikon. Creativitate – Formare – Performanţă (pp. 575-578). Iaşi: Ed. Spiru Haret.
  • Popovici, D. V., Buică, C. B. (2011). Professional challenges in computer-assisted speech therapy. Romanian Journal of Experimental Applied Psychology, 2(special issue), 228.
  • Buică, C. B. (2010). Requirements of political socialization in adolescents with disabilities. Romanian Journal of Experimental Applied Psychology, 1(special issue), 60-61.
  • Popovici, D. V., Buică, C. B., Velican, V. (2010). Intelligent systems for the diagnosis and therapy of speech-language disorders. Romanian Journal of Experimental Applied Psychology, 1(special issue), 58-59.

Lucrări ştiinţifice:

  • Buică, C. B., Foloştină, R. (2013). Drepturile copiilor: o trecere în revistă a celor mai importante tratate internaţionale. In F. E. Verza şi D. V. Popovici (coord.), Ghid de educaţie specială: diagnoză, evaluare şi terapie (pp. 167-198). Bucureşti: Ed. Universităţii din Bucureşti (ISBN 978-606-16-0291-9).
  • Buică, C. B., Foloştină, R. (2013). The rights of children: A survey of the most important international treaties. In F. E. Verza şi D. V. Popovici (coord.), Education of children with special needs: Handbook for parents (pp. 161-187). Bucureşti: Business Adviser (ISBN 978-606-92913-8-2).
  • Buică, C. B. (2011). Integrarea socio-profesională a deficienţilor de auz. In E. Verza şi F. E. Verza (coord.), Tratat de psihopedagogie specială(pp. 382-395). Bucureşti: Ed. Universităţii din Bucureşti (ISBN 978-606-16-0006-9).
  • Buică, C. B. (2011). Organizarea unităţilor de educaţie şi recuperare. In E. Verza şi F. E. Verza (coord.), Tratat de psihopedagogie specială(pp. 342-348). Bucureşti: Ed. Universităţii din Bucureşti (ISBN 978-606-16-0006-9).
  • Buică, C. B. (2010). Reprezentări ale identităţii şi culturii surzilor în lumea auzitorilor (studiu introductiv). In F. Barbu, Limbaj gestual. Comunicare şi interpretare (pp. 11-26). Iaşi: Lumen (ISBN 978-973-166-244-2).
  • Buică, C. B. (2004). Bazele defectologiei. Bucureşti: Aramis (ISBN 973-679-161-0).
  • Buică, C. B. (2002). Principiul normalizării. Formarea atitudinilor pozitive ale personalului didactic privind integrarea copiilor în dificultate. In L. Aldescu et al., Integrarea şcolară a copilului în dificultate / cu nevoi speciale (ghid pentru directorul de şcoală) (pp. 55-67). Bucureşti: C.R.I.P.S.(ISBN 973-86028-0-7).

Contact

...

Autentificare

Autentificare pentru membrii comunității academice.