Admitere

Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar

Stiintele Educatiei – Pedagogia Învațământului Primar și Preșcolar

Programele de pregatire dezvoltate în cadrul Departamentului de Formarea Profesorilor reprezinta cea mai importanta structura institutionala de formare initiala si continua a cadrelor didactice din învatamântul preuniversitar.  Acestea sunt proiectate si implementate în virtutea a doua principii fundamentale: nevoile cursantilor si evolutiile accelerate ale societatii globalizate.

Misiunea fundamentala este de a concepe si proiecta activitati care sa contribuie la cresterea competitivitatii resurselor umane implicate în activitatile educative pe piata muncii. De aceea, în centrul misiunii D.F.P. se afla sustinerea si dezvoltarea tinerilor pentru atingerea competentelor definite de catre profilul ocupational al unui cadru didactic axat pe gândire reflexiva, dezvoltare profesionala continua, autonomie, responsabilitate, creativitate si exprimarea propriilor opinii.

Departamentul pentru Formarea Profesorilor, prin programele derulate, asigura pregatirea psiho-pedagogica a viitoarelor cadre didactice, precum si perfectionarea continua, metodico-stiintifica a corpului profesoral existent. Zonele de acoperire sunt Bucuresti, Buzau si Focsani, împreuna cu localitatile învecinate. Cursantii nostri acopera pe piata muncii meseria de profesor pentru învatamânt prescolar, primar, secundar si universitar. Pentru desavârsirea pregatirii profesionale a studentilor, D.F.P. colaboreaza cu institutiile de învatamânt preuniversitar care asigura si contribuie la îndrumarea practicii pedagogice.

Obiective

  • sa formeze cadre didactice care îsi vor desfasura activitatea în cadrul învatamântului primar si prescolar;
  • sa asigure pregatirea psiho-pedagogica prin masterat didactic pentru studentii Universitatii din Bucuresti, viitoare cadre didactice de specialitate;
  • sa dezvolte un mediu favorabil pentru formare, prin elaborarea unor oferte de curs si seminarii flexibile, bazate pe metode si mijloace moderne;
  • sa amelioreze continuu sistemul de pregatire psiho-pedagogica initiala si continua a cadrelor didactice prin echilibrarea activitatilor teoretice cu cele cu caracter practic, prin utilizarea tehnologiilor informatiei si comunicarii, prin centrarea pe activitatile de învatare;
  • sa contribuie la formarea continua a cadrelor didactice practicante;
  • sa dezvolte cercetare fundamentala de excelenta în domeniul formarii cadrelor didactice si în domeniile conexe.

D.F.P. urmareste profesionalizarea si dezvoltarea carierei didactice a viitorilor absolventi, precum si instrumentarea acestora sub raport pedagogic, psihologic si psiho-social, formarea competentelor de proiectare pedagogica, metodologica, evaluativa, de comunicare, de identificare si rezolvare a conflictelor interumane / a situatiilor-problema aparute în procesul didactic.

În contextul schimbarilor socio-profesionale actuale în domeniul învatamântului primar si prescolar, D.F.P. aduce o noutate absoluta în sistemul de învatamânt românesc: modificarea statutului profesional al cadrelor didactice pentru învatamântul preuniversitar, concretizata prin titlul de profesor pentru învatamântul primar si prescolar.
Pentru programul de studii privind formarea cadrelor didactice din învatamântul primar si prescolar, admiterea include doua probe de concurs: un interviu cu dominanta psiho-pedagogica si o etapa de analiza a dosarelor (media de la bacalaureat).

La finalul celor 3 ani de studiu, cursuri de zi, absolventii acestui program de studii vor obtine:

  • diploma în domeniul Stiintele Educatiei;
  • supliment de diploma care va mentiona Specializarea Pedagogia Învatamântului Primar si Prescolar.
Evaluaţi acest articol
(14 voturi)
înapoi la partea de sus

Autentificare

Autentificare pentru membrii comunității academice.