PREZENTARE PROGRAM |
|
Titlu/ Acronim
|
Pedagogia învățământului primar și preșcolar – program de conversie profesională pentru cadrele didactice încadrate în sistemul de învățământ preuniversitar – PIPP. Forma de învăţământ: învățământ la distanță |
Descriere generală
|
Vrei să dobândești o calificare complementară celei deja deținute? Acum ai ocazia! Devino profesor pentru învățământul primar și preșcolar și amplifică-ți astfel oportunitățile de a te angaja în sistemul de învățământ! Programul de conversie profesională, prin învățământ la distanță, dezvoltat în dublă specializare, Pedagogia Învățământului primar și preșcolar, este răspunsul pe care îl cauți, iar, la nivel social, reprezintă o soluție la provocările importante din ultima perioadă privind creșterea, dezvoltarea și educația copilului de vârstă mică. Oportunitatea pentru grupul țintă este dată și de forma de dezvoltare și organizare a programului de formare continuă în acest domeniu, susținută prin intermediul strategiei învățământului deschis la distanță, reprezentând o premisă favorabilă pentru acoperirea cu personal calificat a unor debușee provocatoare pe piața forței de muncă. Finalitățile programului de conversie profesională sunt formulate în relaţie cu nevoile de profesionalizare identificate, cu rolurile şi competenţele specifice care definesc activitatea specialiştilor în științele educației pentru palierul învățământului primar și preșcolar, conform profilului de calificare de la nivel național. Mai mult, programul își propune o focalizare specială pe tema claselor dificile și a comunităților defavorizate, provocări actuale în educație, prin cursuri și teme specifice, precum: managementul claselor dificile, curriculum individualizat si personalizat, strategii de instruire diferențiate, individualizate, chiar personalizate și instruire remedială, educație interculturală. |
Admitere |
Admiterea (deschisă tuturor cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, absolvenți de învăţământ superior cu diplomă de licență sau echivalentă, și cu interese în domeniul pedagogiei învățământului primar și preșcolar) se realizează pe baza: - Proba eliminatorie (oral) - competențe de comunicare și abilități artistice (argumentare, dialog pe tema experienței profesionale în domeniul educației și a unor situații ipotetice în școală și clasa de elevi/ grupa de preșcolari, citirea unui text literar/nonliterar la prima vedere) - (admis/respins) - Mediei examenului de licență. Criterii de departajare: Media anilor de studii universitare de licență |
Cursuri |
Planul de învăţământ (accesati aici) |
Cadre didactice
|
Lect. univ. dr. Cristian BUCUR, Lect. univ. dr. Laura CĂPIȚĂ, Conf. univ. dr. Laura CIOLAN, Conf. univ. dr. Diana CSORBA, Conf. univ. dr. Cosmina MIRONOV, Lect. univ. dr. Anca PETRESCU, Conf. univ. dr. Anca POPOVICI, Lect. univ. dr. Radu PREDOIU, Lect. univ. dr. Camelia RĂDULESCU, Conf. univ. dr. Cristian VOICA, Lector univ. dr. Mihaela STÎNGU, Prof. grad I metodist Florinel Silviu CONSTANTIN, Prof. gr. I, dr. Cornelia Dincă, Prof. grad I metodist Valentina GAVRILĂ, Prof. asociat Georgeta IORDACHE, Prof. asociat Maria KOVACS, Prof. grad I metodist Nicoleta STĂNICĂ, Prof. asociat Carmen TICĂ |
Perspective în carieră/ Debuşee profesionale
|
TIPUL INSTITUŢIEI: · instituții de învățământ de stat și particulare: grădinițe, creșe, școli generale/colegii cu clasele I-IV, școli speciale; · inspectorate școlare; · ONG-uri/ asociații care au ca obiect de activitate educația, ocrotirea și asistența copiilor; · after-school; · structuri instituționale de protecție, asistență, ocrotire a minorilor organizate la nivel guvernamental, județean, local; · instituții al căror obiect de activitate vizează petrecerea timpului liber al copiilor; cluburi, centre pentru vacanță. FUNCȚII ÎNDEPLINITE ÎN CADRUL ACESTOR INSTITUȚII: Ocupaţii posibile: Profesor pentru învăţământul preşcolar / Profesor pentru învăţământul primar / Asistent de cercetare în pedagogie / Consilier învăţământ / Expert învăţământ / Inspector învăţământ / Referent de specialitate în învăţământ / Mentor COR / Consilier şcolar Propuneri: Profesor itinerant pentru învăţământul primar şi preşcolar, Profesor de sprijin pentru învăţământul primar şi preşcolar, Profesor documentarist, Profesor pentru învăţământul primar în şcolile speciale, Profesor metodist al CCD, Director/ manager al instituţiilor de învăţământ preuniversitar, Consultant pentru programe de educație timpurie. |
Statut program de studii |
Programul de studii este un program de conversie profesională în Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar (PIPP) și face parte din oferta de formare continuă a Universității din București (UB). Programul este aprobat de senatul UB și înregistrat la Ministerul Educației Naționale (MEN), conform reglementărilor naționale specifice programelor de conversie profesonală. |
Calificare – diplomă de conversie profesională |
Programul de studii asigură calificarea în domeniul Pedagogiei Învățământului Primar și Preșcolar, iar diploma conferă drepturile legale aferente (angajarea în învățământul primar și preșcolar cu statut de profesor calificat). |
Desfășurarea programului |
În cadrul fiecărei discipline se vor desfășura următoarele tipuri de activităţi:
Orele de curs de la forma de învăţământ de zi sunt compensate prin studiu individual (SI), pe baza resurselor de învăţare specifice ID. Specificul învăţământului la distanţă presupune întâlniri tutoriale care se organizează de regulă, sâmbăta şi duminica, 2 zile pe lună, timp de 4 luni/ semestru. În unele situaţii, se pot organiza şi perioade de studiu comasate, de 3-4 zile, şcoli rezidenţiale, în cursul săptămânii, în timpul vacanţelor şcolare. |
Persoană de contact |
Coordonatorul programului: Conf. univ. dr. Cosmina MIRONOV |
Program de conversie profesională în PIPP, la ID
Citit 180449 ori